شنبه 1 اردیبهشت 1403
قیرگونی نصب و اجرا در تهران
قیرگونی نصب و اجرا در تهران

قیرگونی نصب و اجرا در تهران و کل کشور

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

قیرگونی

چرا قیرگونی ؟

قیرگونی یکی از روش های عایق کاری است که از قدمت نسبتا بالایی برخوردار است.

در گذشته این عایق رطوبتی کاربرد فراوانی داشت. اما به تدریج در بسیاری موارد از جمله عایق سازی پشت بام , جای خود را به ایزوگام داد. و امروزه بیشتر در مواردی نظیر عایق سازی سرویس های بهداشتی کاربرد دارد.

در این مطلب می خواهیم همه نکاتی را که برای انتخاب. و خرید ایزوگام مناسب به آن نیاز دارید. برای شما تشریح کنیم. همچنین نکته های مهمی در مورد نصب و اجرای این عایق برای شما مینویسیم. پس تا انتهای مقاله و با دقت با ما همراه باشید.

قیرگونی نصب و اجرا در تهران
قیرگونی نصب و اجرا در تهران

قیرگونی چیست؟

نوعی عایق رطوبتی است که از ترکیب قیر و گونی ایجاد می شود. در این ترکیب گونی (چتائی) نقش تثبیت .کننده قیر را دارد و باعث می شود تا قیر در محل خود ثابت شود. عمر مفید این عایق حدود 10 سال است.

قیرگونی به صورت یک لایه و دو لایه قابل اجرا است. و ضخامت آن حدود دو تا سه سانتی متر است. برای ایزولاسیون سرویس های. بهداشتی بسیار خوب باشد.

قیرگونی یک لایه

در نوع یک لایه، بعد از تمیز کردن مکان مورد نظر. اول یک لایه قیر و بعد یک لایه گونی قرار داده می شود و سپس مجددا بر روی این لایه گونی قیر ریخته می شود.

قیرگونی نصب و اجرا دو لایه

روند اجرای قیرگونی دولایه به این صورت است که اول یک لایه قیر ریخته می شود و سپس یک لایه گونی روی آن قرار می گیرد. سپس دوباره یک لایه قیر ریخته می شود و پس از آن دومین لایه گونی قرار داده می شود. و در نهایت لایه آخر قیر روی گونی دوم ریخته می شود.

می بایست از قرار گرفتن آک و شفته آهکی در مجاورت قیرگونی خودداری کرد،. زیرا موجب فاسد شدن قیر می‌ شوند و به قیرگونی آسیب می زند. در صورتی که نیاز به استفاده از ملات داریم می توانیم از سیمان استفاده کنیم.

                                                          قیر چیست؟

قیر یکی از فرآورده های نفتی و به رنگ سیاه است. پیوستگی و چسبندگی این ماده باعث استفاده از آن در عایق قیرگونی شده است.تولید این ماده از طریق ترکیب هیدروكربن‌های آلی با تركیبات شیمیایی انجام می پذیرد.

همچنین قیر به صورت عادی و دمای محیط تقریبا به صورت جامد است. و با حرارت دادن به حالت روان تبدیل می شود. قیر از نظر مبدا تولید به دو دسته مهم تقسیم می شود:

قیر طبیعی که از معدن استخراج می شود.

و قیر مصنوعی که بر اثر پالایش نفت و در پالایشگاه تولید می شود. در واقع قیر جامد آخرین فراورده ای است که از تقطیر نفت خام به دست آید.

کاربردهای قیرگونی

قیروگونی در گذشته کاربردهای بسیاری زیاد داشت و در عایق سازی پشت بام ها هم مصرف زیادی داشت اما امروز بیشتر برای عایق کاری کف دستشویی و سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ، پایه ستون‌های فلزی (برای جلوگیری از زنگ‌زدگی)، پی دیوارها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

گونی چیست؟

گونی مورد استفاده منسوجی تار و پودی زبر و ضخیم با بافتی ساده از الیاف كنف چتایی است.

روش اجرای قیرگونی

برای اجرای قیرگونی یکی از مهم ترین پیش شرط ها خشک و صاف بودن محل نصب است. پس قبل از شروع به کار مراقب باشید حتما سطح مورد ایزولاسیون خشک باشد. توجه داشته باشید که این نوع عایق کاری به هیچ وجه در زمان باران انجام نمی شود.

در صورتی که بخواهیم قیرگونی را روی پشت بام انجام دهیم باید قبل از شروع به کار، شیب لازم برای هدایت آب به ناودان و آبریزها ایجاد گردد.

ممکن است این سوال پیش بیاید که تعداد لایه های قیرگونی بر چه اساس تعیین می شود؟ پاسخ این است که تعداد لایه ها بر اساس نوع پوشش محافظ، محل نصب و البته شرایط جوی محل نصب بستگی دارد.

تست عایق سازی

بعد از پایان عایق کاری با قیرگونی می بایست این عایق رطوبتی تست شود. برای این کار سطح عایق به مدت 24 ساعت آب گیری می شود که در طی این مدت نباید هیچ گونه نشتی دیده شود.

مقایسه ایزوگام با قیرگونی

  • نصب ایزوگام بسیار ساده تر و ایمن تر است و آلودگی بسیار کمتری دارد. نصب ایزوگام به سادگی و با یک مشعل و خمیر پرایمر انجام می شود ولی اجرای قیرگونی نیاز به داغ کردن قیر با دمای بسیار بالا است.
  • قیرگونی با مشکل پوسیدگی روبرو است اما ایزوگام چنین مشکلی ندارد و طول عمر بالاتری نسبت به قیرگونی دارد.
  • برندینگ در ایزوگام کاملا رایج است و شما می توانید با انتخاب یک نام تجاری معروف و شناخته شده مطمئن باشید که یک ایزوگام با کیفیت خواهید خرید اما در قیر شما برند خاصی ندارید و از این رو کیفیت تنها بر پایه مجری مشخص می شود.
  • قیر در برابر نور خورشید و گرما نرم می شود اما ایزوگام مقاومت بسیار بالایی در برابر خورشید دارد؛ به ویژه که لایه آلومنیومی که در بیشتر ایزوگام ها وجود دارد باعث بازتاب نور می شود که گرما را کاهش خواهد داد.
  • قیر در برابر حلال ها مقاومت پایینی دارد و در بسیاری مایعات نفتی حل می شود اما ایزوگام در برابر آنها مقاوم است.
  • وزن لایه قیرگونی بالاتر از عایق ایزوگام است و در مواردی که سطح تحمل وزن زیادی ندارد می بایست به این نکته هم توجه داشت.
  • این نوع عایق کاری هزینه پایین تری نسبت به ایزوگام دارد و این یکی از مزیت های قیر به ایزوگام است.
  • در مواردی که زاویه های سخت (شکسته) در محل عایق سازی وجود داشته باشد (مانند کف سرویس های بهداشتی) و عایق زیر روکش دیگری (مانند کاشی و سرامیک) قرار گیرد می توان از قیرگونی استفاده کرد اما در مواردی نظیر .پشت بام ها، استفاده از ایزوگام بسیار ساده تر و آسان تر است
قیرگونی نصب و اجرا در تهران
قیرگونی نصب و اجرا در تهران

زمستانی اسوده با سیران گستر

قیرگونی نصب و اجرا در تهران

پارسا___۰۹۱۲۲۴۳۸۱۳۲

برچسب ها :

قیمت ایزوگام ، قیمت روز انواع ایزوگام ، قیمت قیرگونی ، فروش ایزوگام دلیجان ، لیست قیمت روز ایزوگام ، ایزوگام سراپوش ، ایزوگام مرجان ، ارزان ترین ایزوگام ، ارزان ترین ایزوگام در تهران ، قیمت اسفالت ، ایزوگام ، قیرگونی

Reviews of sirangostar.ir